Så här känner jag just nu: Utmattning och Glädje!

 

När jag såg denna väska färgad med stark grön och med röda hörn blev jag glad. Jag tänkte direkt på Pippi av någon anledning och sedan på den gången hon hjälpte tjuvarna att sno guld från hennes egna skattkista. Av någon anledning blir jag alltid glad av nostalgi. Jag hade en underbar tid som liten med mycket fantasi och levde därför i en magisk värld och längtar alltid tillbaka dit. En värld då det fanns drakar, dinosaurier och andra fantastiska under. Det är otroligt hur en väska från 1940, vilket var under en hemskare tid, kan väcka härliga känslor idag.


Resväskan påminde mig även om mitt stora behov av en semester där man bara kan ligga och lata sig varje dag. Det kanske låter som något meningslöst men det är något jag uppskattar i mitt stressfulla liv då jag både har två jobb och en tuff skola. Fastän det är jag som valt mitt liv vill jag ändå ta en paus ibland, komma bort från allt, även saker som kan göra en glad. Bara bort. Långt, långt bort. Man kan alltid önska sig ting men inte alltid få dem. Fast man kan arbeta sig till dessa ting genom att spara. Och när väntan varit lång uppskattar man de upplevelserna mer.  
 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: