En film: Allt för min syster

 


Detta är en tv från 1960-talet och inköptes av Per Svensson under 1963 här i Nyköping. Hans dotter fick sedan ta med sig tv:n när det var dags för henne att börja studera, så den placerades i hennes studentlägenhet i början av 1990-talet.

Jag äger en LG-tv som står så fint på min tv-bänk i mitt rum. Den är stor och svart. Typ så mycket jag vet om den. Det positiva med min tv, och teveapparater över huvud taget, är ju alla bra program, filmer och serier man kan se.

En av mina favoritfilmer är Allt för min syster som är en amerikansk dramafilm från 2009. Den handlar om en familj där en av döttrarna, Kate, har cancer och inte förväntas att överleva. Kates yngre syster Anna är en perfekt medicinsk donator till Kate. Anna är 11 år och fattar ett beslut om att hon inte vill vara donator och vill bestämma över sin egen kropp, och detta beslut vänder upp och ner på hela familjen.


Det är en otroligt gripande berättelse som sätter sig rakt in i hjärtat och startar ens tårkanaler. Om man har ett syskon man står nära och skulle göra allting för så är denna film extra sorglig. Det är en tankeställare och en hur fantastiskt film som helst, och jag rekommenderar alla att se den!

Så, denna film kan jag se på min LG-tv. Och jag hoppas att både Per och hans dotter kunde se sina favoritfilmer på deras tv, trots att den kanske inte var av världens bästa kvalité jämfört med dagens teveapparater.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: