En film: Jurassic Park

 

Dinosaurier, Dinosaurier, Dinosaurier, så mycket tjat från mig om dinosaurier. Med de var en stor del av min historia och jordens historia. Det är min anledning till att jag skriver om dem så mycket. Det finns även något spännande och väldigt äventyrligt med stora varelser från förr i tiden, varelser stora som hus, tänder vassa som knivar och snabba som bilar.

En mystisk, spännande och äventyrlig film är min favoritfilm. Min favorit film är Landet för länge sedan, vilket är en barnfilm om en dinosaurie som förlorar sin mamma och kommer bort från sin mormor och morfar i ett jordskalv. Han blir helt ensam och vet var han ska för att hitta sin familj igen, på vägen dit möter han nya vänner. Mer kan jag inte avslöja, men det är en underbar film om vänskap (det finns uppföljare men ettan är bäst).

En annan film som jag blev helt förbluffad av när jag var yngre var Jurassic Park. Jag såg den när jag var ca fem år med min mamma och min syster. Vi satt i vardagsrummet i vår gamla, gula soffa. Filmen var en VHS. När det blev läskigt lade mamma sina händer för mina och min systers ögon. Fast jag kikade igenom ändå.

Det filmen visade, var i mina ögon helt riktiga dinosaurier! I filmen finns en dinosaurie som liknar den på bilden, fast den på bilden är en drake som kan förvandlas till en stridsman. Viktor heter pojken som köpte denna drake när han var 6 år gammal. Han köpte den år 2004. Han kanske också var lite dinosauriegalen som jag.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: