Det roligaste jag gjort i sommar: fyra dagar i Stockholm




Inte mycket hände Frida Eriksson sommaren 2012. För det mesta var det arbete på McDonalds och de dagarna då jag inte jobbade var det kallt och fult väder. Sommaren 2012 var nog den mörkaste, kallaste och mest regniga sommaren jag någonsin upplevt. Jag var även sjuk i fyra veckor, två i mitten och sedan då jag var ledig från mitt arbete. Men precis som alla andra somrar så finns det höjdpunkter som lyfter upp - upplevelser man gärna berättar för andra.

Min höjdpunkt denna sommar var då jag åkte tåg till Stockholm med min bästa vän och bodde där i 4 dagar. Vi gick på Gröna lund på midsommarafton och shoppade tills vi var panka i plånboken (inte helt panka). Det var även då som jag blev sjuk, men det är en annan femma. Det fanns även en afton som jag och min gode vän skulle spendera utomhus och "upptäcka Stockholm". Vi skulle se Stockholm och alla byggnader, men tyvärr var det regn hela den dagen. Dock vart inte den dagen helt bortkastad eftersom jag och min kompis spenderade den framför en bra film och på kvällen fick vi fin-besök av Ullis och Matilda. Så man kan säga att de fyra dagarna verkligen var höjdpunkten av min sommar!

Anledningen till varför jag valde just det här föremålet till detta inlägg var; det är ett tåg och symboliserar tågresan och för att det är ett väldigt färgglatt föremål som man blir glad över att se. Något som exempelvis kan lysa upp en tråkig och dyster sommar och få en att känna sig glad! Föremålet är ett tåg som består av målat trä, förmodligen en leksak eftersom det var klockbergets förskola som skänkte bort tåget till museet.
 
 
Denna vecka har bloggarna i Youthhood valt ett föremål från vår hemsida "sök i samlingarna". Du kan söka bland 60 000 föremål och 40 000 fotografier.
Testa om du vill;
http://sormlandsmuseum.se/Sormlandsmuseum/Samlingar/Sokisamlingarna/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: