Det roligaste jag gjort i sommar: Rolig sommar? Njae


Jag vet inte om jag skulle kunna säga att min sommar varit rolig. Jag har umgåtts med vänner, ätit glass i mängder, gosat med min pojkvän, tagit långa promenader, fotat och umgåtts med min familj. Men ingenting har varit såhär "roligt", klart jag haft en bra sommar och självklart har jag haft kul. Men inget har varit ROLIGT. Roligt hade det varit om jag åkt på semester, festivaler och utflykter och inte jobbat. Det här har varit mitt sista sommarlov och jag har inte gjort något jag kommer "minnas för alltid". Det känns lite tråkigt.


Men, jag har gjort en grej som får stå för roligt. Jag har nämligen flyttat. Från en villa ute i ingenstans till en fyra fem minuter från stan. Äntligen! Jag behöver inte anpassa mig till bussar, har cykel- och gångavstånd till ungefär allting och det tar två minuter för att att få stopp på godis begäret tack vare ICA. Det är ändå roligt, och om inte roligt så är det hur skönt och välbehövligt som helst!


På bilden ser ni en bild på ett tryck efter kolteckning som ska föreställa en handdragen träfärja och en ångbåt. Anledningen till att jag valde denna är för att det tog helt still i huvudet när jag skulle söka efter föremål. ”Vad tusan ska jag välja för föremål till flytt???”, tänkte jag och gjorde det hela så simpelt att jag tryckte in just ”flytt” som sökord, och denna kom upp. Konstnären är Erik Sand och tavlan tillverkades 1993.

 




Denna vecka har bloggarna i Youthhood valt ett föremål från vår hemsida "sök i samlingarna". Du kan söka bland 60 000 föremål och 40 000 fotografier.
Testa om du vill;
http://sormlandsmuseum.se/Sormlandsmuseum/Samlingar/Sokisamlingarna/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: