Hemma hos mig: Även nytt blir historia till slut

Bild hemifrån Sara Österholm
 

Det här föremålet är relativt nyfött.

Har lite bakgrund och är ännu inte kantstött.

Men för mig har den ändå en stark karaktär,

en tavla, en julklapp, den har jag så kär.

 

Jag ville göra något vackert,

Till den finaste jag vet.

Med hjärta, pentagram

Och ton av egenhet.

 

En märklig låttext skriven spegelvänt,

Ett musikansikte som är väl känt,

Utan djupare mening eller personligt band,

Har den utvecklats helt efter hand.

 

Med försiktig hantering,

Kan den leva genom revolution,

Och kanske bli en del

Av vår framtids dokumentation.

 

(Förklaring: En tavla målad av mig. Föreställande: Mikael Åkerfeldt, sångare i det kloka bandet Opeth, ett anatomiskt hjärta, en låttext skriven spegelvänt och ett bakgrundsmönster med kors och pentagram. Jag målade den i julklapp till min pojkvän Jacob 2011, och den står nu fint i ett hem på Gotland)

 

 

Denna vecka har bloggarna i Youthhood valt ett föremål från sitt eget privata föremålsmagasin, hemma hos sig själv. Vad har bloggarna själva för gömda skatter på sin kammare? För visst är det så att alla föremål kan vara en skatt, det är människan bakom, han eller hon som berättar historien, som avgör föremålets värde!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: