Mordvapen: Det ska vara blodigt och spännande

 
Mordvapen. Ett himla diffust begrepp egentligen, eftersom att nästan vad som helst kan vara ett mordvapen. Lite otäckt när man tänker på det, faktiskt. Men det man egentligen tänker på när man hör ordet ”mordvapen” är ju faktiskt något utav de klassiska vapen som typ kniv eller pistol. Eller kanske denna handgjorda lövhacka. Detta är ett knivliknande redskap och ingår i de av mästerlotsen Karl-Gustav Sundströms insamlade föremål.

Temat idag om mordvapen leder mig in på en annan väg faktiskt, nämligen favoritgenre när det kommer till film. Skräck, thriller och deckare är något utav det bästa jag vet. Jag har alltid gillat sådana filmer, och jag vet egentligen inte varför. Jag blir sällan rädd, och när jag väl blir det är det bara spännande. Sådana filmer är helt enkelt bara spännande. Oförutsägbara. Att man inte riktigt vet vad som ska hända och att man själv försöker lista ut vem mördaren är, eller att sitta och försöka ändra på historien och säga åt offret att vända sig om, springa åt andra hållet och till slut behöva tänka ”Sa ju det”, det är spännande.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: