Det roligsate med Youthhood: Vadå roligt att jobba?

 

Jag har jobbat på Youthhood sedan hösten 2011. Det är en himla lång tid när jag tänker efter, men tiden går snabbt när man har kul, eller hur? Jag har nästan aldrig tänkt på det här jobbet som ett jobb egentligen. Nog för att vi har bestämda tider då vi träffas och att ett lönebesked kommer i slutet av varje månad, men det känns ändå inte som ett jobb. Och det tror jag beror på att det är så lätt på något sätt, så socialt och trevligt. Det är inte jobbigt och jag tycker inte det är tidskrävande, och jag känner mig sällan stressad på grund av det, till skillnad från skolan och mitt andra jobb som timvikarie.

Här träffas man och umgås med människor i samma ålder, man diskuterar vad man ska skriva om, fikar, skrattar och sedan fotar vi innan vi åker hem och skriver. Detta är mitt intresse, det är någonting jag tycker om, att skriva. Och om jag kunde skulle jag välja detta som heltidsjobb, och jag tror jag skulle stortrivas.

Så, ett föremål som beskriver något som är roligt? Inte jobbigt eller tråkigt, utan lätt och glatt. Glatt. Som färger. Färgglatt, helt enkelt. Och vad är inte färgglatt om detta underrede till en skål? Denna är mestadels gul med körsbär som dekoration i färger som grönt och rött, och jag tycker denna var ganska rolig när jag såg den faktiskt. Det var Anna-Lisa fast som fick denna utav sin pappa i julklapp julen 1923. Denna är färgglad och rolig och Youthhood för mig har varit roligt och glatt!

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: