När jag flyttar hemifrån: Att drömma till en viss mängd



Jag tycker på ett sätt inte om att fantisera mig bort härifrån, till en lägenhet någonstans med en avbildning av hur jag vill att det ska se ut – samtidigt som det är någonting utav det bästa som finns. Jag älskar att gå omkring i möbelaffärer eller affärer som erbjuder olika sorters accessoarer till huset, och om jag kunde skulle jag packa på mig allting jag vet att jag vill ha. Men jag tror att om jag tänker och vill ha för mycket, kommer mina förväntningar vara enorma när det väl är dags för mig att gå på visningar. Jag kanske blir jättekräsen, på grund av att bilden i mitt huvud är helt annorlunda än verkligheten. Så jag försöker att inte planera eller tänka för mycket faktiskt, även om det är skönt att kunna drömma sig bort lite. Jag försöker ta det lite som det kommer, och när den dagen nu kommer – när jag flyttar hemifrån – så vill jag vara 100% redo och jag vill att bilden i mitt huvud är snäll mot mig, för jag tror jag kommer ha nytta utav det då. Jag behöver vara realistisk och hålla tummarna för att jag hittar något som passar just mig då, och inte något som passar mitt drömhem, för det kanske jag aldrig hittar.
Jag har berättat minst hundra gånger om hur mycket fint det finns i föremålsarkivet som jag vill ha med mig hem. Och jag tror verkligen dessa söta skålar skulle passa fint i min framtida lägenhet. Dessa är serveringsskålar av ljusgrönt glas med vågade kanter.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: