När jag flyttar hemifrån: Fest, fest, fest!

 
 

När jag flyttar hemifrån ska jag ha mina egna regler och göra precis vad jag vill. En annan sak som jag ska ha är hemmafester, för det är något jag aldrig kunnat haft hemma eftersom min mor varit så otroligt bra på att hitta smuts och smulor. Hon märker till och med om man gått in i huset med skor, som inte är leriga! När jag flyttar hemifrån ska jag även se till att ha en rumskompis, delvis för att det är roligare och delvis för att jag har en tendens att skrämma upp mig själv när jag är ensam hemma. Tänker jag exempelvis på att det kan vara ett spöke i mörkret på nedervåningen så eskalerar tanken till den punkt då jag är rädd på riktigt och skyndar mig uppför trappan. Därför är en rumskompis nödvändigt!

I mitt hem ska jag ha de finaste möblerna och servisen. Om jag skulle hitta en sådan här ölsejdel så skulle jag köpa den direkt utan den minsta tanken på priset. Denna ölsejdel är av keramik med ett tennlock, i 1800-talsstil. Huvudmotivet på ölsejdeln är Nyköpingshus, centralmotivet är omgivet av landskap med hus av centraleuropeisk karaktär. Denna ölsejdel är även tillverkad i Ölets land - Tyskland och tillverkades 1950. Förhoppningsvis finns de kvar i Tyskland när jag ska flytta hemifrån så att även jag kan dricka ur världens finaste ölsejdel.

 

 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: