Tips till nya bloggare: Det finns inget facit

 
 

Jag var sällan nervös eller spänd i början. Nog för att vi som jobbar tillsammans inte kände varandra och att man hade lite personlig press på sig att skriva så det låter intressant, men det var aldrig jobbigt att ta sig hit och komma på veckans tema. Jag tror det beror lite på att jag är duktig på att formulera mig och alltid har haft lätt för att skriva, det är lite utav min trygghet. Och jag höll ganska hårt i den från början, tror jag. Vilket jag inte ens skulle ha behövt, på grund av att det inte är jobbigt eller svårt. Det är verkligen inte det. Så ni som ska börja blogga här istället för mig i höst, om ni är nervösa, andas ut! Det är verkligen inte jobbigt.

Mitt tips till er är att vara så fantasifulla som möjligt, ha ett öppet sinne och tolka föremålen på vilket sätt som helst! Jag drar ofta personliga paralleller vilket jag tycker är lättast, och så fort man hittat ”sin grej”, så är det verkligen hur roligt som helst att skriva dessa inlägg. Ibland behöver man pressa hjärnkontoret lite för att få fram några rader, men de flesta gånger går det som på räls. Ni kommer hitta ”er grej” ni också, och även om det tar tid så se till att ha kul på vägen.

Detta är en lärobok från 1942. Hermods språkkurs, Tyska språket II. Och Youthhood är inte alls som skolan. Det är inte som att sitta hemma med glosor från språklektionerna eller som att sitta och behöva skriva en uppsats till morgondagens inlämning. Det är roligt att skriva och jag hoppas inte att någon av får känslan av att det är jobbigt och tidskrävande.

Det finns inget bra eller dåligt eller rätt eller fel, och det är det som är så positivt med Youthood – det finns inget facit! Allt du skriver ner fungerar hur bra som helst på bloggen. Ha ingen press på dig själv, ingen annan här har det!

 

 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: