Tips till nya bloggare: HITTA GULDKORNEN

 
 

Hejhopp, här kommer mitt bästa tips till de nya bloggarna!

 

För att gå rakt på sak; hitta guldkornen!

 

Det finns så otroligt många föremål inne i föremålsarkivet och ibland kan det vara svårt att filtrera bort sådant som du inte anser passar till veckans tema. Eller åt andra hållet, det kan vara svårt att filtrera bort sådant som passar för bra till temat. Att välja en blå klänning till temat blått kan ju, ur min syn, vara lite tråkigt och förutsägbart men att välja en tavla på en kung kan ju vara lite mer idérikt, hans blod sägs ju vara blått och allt men färgen blå kan inte uppfattas med något av dina sinnen.

 

Den ovanstående paragrafen beskriver väl mer om hur jag tycker man kan vara lite rolig och varierande i sina val av föremål (visserligen har man alla dagar då man väljer närmaste blå klänning) och inte så mycket om dem där guldkornen. För det är guldkornen det handlar om. Det är guldkornen som är tipset. Att hitta dem där dolda skatterna (ej bokstavliga skatter) är en härlig känsla och är värt den tid det kan ta att hitta dem.

 

Den här tysktillverkade papperskniven (som det ironiskt nog står ”London” på) är vad jag skulle beskriva som ett guldkorn. Den är liten och söt, väl bevarad och vackert dekorerad. Den är något som kanske inte först skulle fångat din blick men som efteråt gör dig så glad att du fann den.

 

Leta mellan hyllorna, titta bakom den första raden och dra ut lådorna. Skattjakten började så fort fikastunden var över, så sätt igång och leta!

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: