Radio: en kunskapskälla

 

Jag lyssnar inte ofta på radio. Om man skulle kolla rent procentuellt  över hela min livstid skulle siffrorna bli låga, kanske ända nere på decimalerna. Det är inte för att jag på något sätt tycker illa om det - tvärtom. Jag önskar verkligen att jag tog mig mer tid till det.

 

Radio är en källa till så många ting. Kunskap, skratt, känslor - glädje, ilska, sorg. Och är ett perfekt verktyg för att lära sig något nytt.

 

Jag har verkligen lärt mig något nytt varje gång! Om tvångssteriliseringar, rasbiologi, författare, musik. 

 

Precis som föremålsarkivet lär mig något nytt varje gång jag besöker det. Den här gången fick jag veta att Margareta Rosenlind haft en mortel hemma som är till för kvicksilverklorid - farliga grejer det.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: