Radio: Kills the video star

 

05:45 klockradion slår på, först med den 10 minuter långa ”Gud är bäst” predikan och sedan till sjövädret. Sjövädret lyssnar jag på ungefär lika mycket som ekonomidelen vilket leder till att jag ibland blandar ihop banker och fyrar. NASDAQ och Falsterbo är ju nästan samma sak... det där med siffror har aldrig vart min grej.
Efter det följer en ½ timma nyheter medan jag fixar i ordning mig till skolan/ligger i sägen och vill dö.

 

Jag är dålig på att titta på TV-nyheterna och att läsa tidningen, men p1 lyssnar jag i alla fall på varje morgon.
 Den lilla handliknande grejen på bild trodde jag först var en ryggkliare men det visade sig vara något slags verktyg för insektbekämpning eller rengöring?? Fråga inte mig hur det skulle gå till. Den kommer i alla fall från Anna Lilliehöök och kom till magasinet 1970.
Det jag tänkte när jag såg den var att radio ger så många möjligheter att göra andra saker samtidigt som en lyssnar.
Till tidningar är en bunden av syn.
Till TV är en bunden till både syn och hörsel.
Men vid radion är en bara bunden vid hörseln vilket möjliggör att t.ex. laga mat, rita, bada o.s.v. under själva lyssnandet.

Mina favoritprogram som jag försöker lyssna på varje vecka är:
Spanarna: De spanar in i framtiden och lägger ut ologiska hypoteser om den grundat på nyheter och andra saker de iakttagit. P1, fredagar, skrattigt på en intellektuellt sett.
Tankesmedjan:
Satir om aktuella nyheter. P3, måndag-tordag, så himla roligt!!!!
Stil:
Grymt grundliga analyser om stilfenomen eller designers. P1, fredagar, oftast inspirerande och intressant.
Kino:
FILM, på bio, på dvd, om regissörer och allt möjligt. P1, fredagar, lärorikt och superbt.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: