Radio: Rix FM-fan, i bilen

 

Jag lyssnar egentligen inte så mycket på radio, men gjorde rätt mycket förr. Nu är det mest Spotify och sådan musik som jag gillar som spelas ur mina högtalare.

Dock har jag någon grej för radio i bilen. Om jag får bestämma så väljer jag att lyssna på Rix FM när jag sitter i bilen, och även om det finns chans för Spotifylistor eller annan musik så väljer jag ändå radion. Har ingen som helst aning om varför, och det är ju lite konstigt egentligen, men utan Rix FM i bilhögtalarna känns bara fel. Blandad musik att sjunga med i varvat med lite snack känns rätt för mig i bilen helt enkelt.


På bilden ser ni en liten radio som inköptes av Ruth Andersson runt 1954 och är tillverkad av Telefunken. Den stod på maken Ivars sida i makarnas sovrum på övervåningen, men när grannarna kom togs den ner i finrummet. 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: