Vi överlevde! : Koncentrerad saltsyra

 

Om du läser detta nu, är du en av dem som överlevde 2012. Året då jorden gick under en gång varannan månad.
Om jag lever när detta publiceras är jag också en av dem.
Jag överlevde.
De första månaderna som jag knappt minns.
Den där svartsjukan och prestationsångesten som spökade i våras.
Den osammanhängande regniga sommaren då var dag flöt på som i ett töcken.
Jag överlevde dagar av gå och göm dig humör.
Överlevde dagar av galendans och tältcamping.
Överlevde museums-vandringar, shoppingturer, pretentiös film, urinvägsinfektion, spykavalkader, en vecka i Vänersborg, möten med främlingar, skolstart, tågförseningar, att krama en häst och att min bästa vän flyttade till Paris.
Jag har inte känt något behov alls att göra som Sara gör på bilden, klunka koncentrerad saltsyra. Det har nämligen överlag vart väl.

Ni slipper vara oroliga, när Sara öppnade flaskan upptäckte hon att den var tom. Raspen har fått det bruna ståndkärlet från Apoteket i Nyköping via förmedlaren Margareta Rosenlind. En gång i tiden var den fylld med just koncentrerad saltsyra.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: