Bilder som berättar: Saluhallen


- Han har öppnat pärleporten så att jag kan komma in, genom blodet har han frälst mig och bevarat mig som sin.
Skrålar frälsningsarmén i saluhallen och paret här som bara skulle köpa lite fisk. Inte hade de räknat med att där råka på en armé som har till uppgift att frälsa genom sång om guds budskap.
Bilden är från Eskilstuna och jag tycker att damens min går att tolka på två sätt. Antingen har hon inga tänder, eller så är hon väldigt missnöjd. Kanske hade hon inte haft kunskap om tandborstning, eller så gillade inte frälsningsarmén.
Min mammas mormor var aktiv i frälsningsarmén i Eskilstuna, troligtvis under precis denna tid. Kanske är det hennes frälsningskamrater som står där på bilden och besvärar damen i förgrunden.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: