Mitt drömtema: Musiklistan

 

Jag älskar ordningen i detta målarskin, eller ska vi kanske kalla det den totala oordningen?
Ett virrvarr av penslar och färgtuber i en rektangulär låda av trä.
Detta kladdiga kaos påminner mig om musik.
Här följer därför en lista med låtar som påminner mig om målarskrinet. (detta är ett drömtema eftersom det ger mig tillfälle att skriva om musik som jag tycker om att lyssna på)

Violent Femmes – Add It Up
Denna låt är väldigt tonårig, desperat och hetsig och jag älskar den!

 

Hole – Plump
Min besatthet av Courtney Love och Hole får symboliseras av denna låt. Om något så är historien om detta band kaotisk, de hade en turbulent livsstil och spelade hård musik.

 

The Stone Roses – I Wanna Be Adored
Anledningen till att denna låt passar in på listan är att Stone Roses skivor alltid har Pollokliknande färgstänk på omslaget.
Varje gång jag lyssnar på Stone Roses tänker jag: Wow vad grymt det skulle vara att se dessa live!!!!
Sen kommer jag ihåg att jag redan gjort det och hur besviken jag var efter spelningen. Detta är första låten på första skivan och också deras mest kända låt. En av de låtarna jag faktiskt njöt av när jag såg dem live förra året.



Radiohead – Talk Show Host
Denna låt får vara med på listan med motiveringen:
Typ bästa låten någonsin.
Jag kan lyssna på den om och om och om igen, bäst helt enkelt.

 

Kimya Dawson – Same Shit / Complicated
Kimya Dawson är stört cool och denna låt känns ungefär som ett manifest. Den handlar om människors olikheter och att vi måste acceptera de olikheterna. En del personer tycker om ordning medan andra vill ha det som i målarskrinet för att må bra. en av dem kanske var Bernhard Österman som använde skrinet.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: