Trender: Ett par jeans

 

Det är så märkligt med trender.

Ena dagen hatar man det som den andra dagen blir en trend man gillar.

För mig var det såhär med jeans.

Jag kommer ihåg hur jag brukade skratta åt höga jeans. 

Brukade fnissa när jag såg folk med högmidjade jeans och smala bälten.

Jag kallade dem Eva S-byxor efter en lärare på min högstadieskola. 

 

Nu är det en helt annan sak. 

Trenden har vänt och idag är det få som höjer på ögonbrynen åt byxor som går straxt under naveln.

Min syster har flera jeans av sorten på bilden. Ett par Levis. Hon har dem som de är eller avklippta. Alltid lika snygg min syster.

Men att jag idag skulle tycka detta det trodde jag verkligen inte när jag skrapade åt Eva-byxorna.

Att en 15 årig tjej som min syster drygt 20 år senare skulle köpa ett liknade par, det trodde nog inte Vilhelmina Alwert heller. 

Vilhelmina som bar dem i i Gnesta runt 1995. Som fransade dem och slitsade upp dem i nertill för att det var trendigt då.

Det är roligt det här med trender!

 

 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: