Trender: What's hot and what's not



Tidigare skrevs det om uppkoppling, idag trender. Trender är något som kommer och går beroende på utvecklingen. En trend kan ändras snabbare än ett ögonblick, modet ändras flera gånger per år medan könsroller ändras lite långsammare.

En trend som just nu pågår bland både vuxna och unga är smartphone-trenden då man helst ska ha en iphone. I min klass är det speciellt trendigt med en iphone då mer än hälften har en. Om det har blivit en statussymbol eller om det endast är för att telefonen är bra vet jag tyvärr inte, men när jag skulle införskaffa mig en ny telefon var en iphone en självklarhet. I min familj har 9 av 11 en iphone och de två som inte har det är alldeles för små vilket säger ganska mycket - iphones är populära. I framtiden vet man inte vilken telefon som kommer att vara  populärast, kanske en som sitter fast i huden så att man bara kan pilla i handen och ringa någon med den. Eller så har iphones tagit över världen och vi slavar under smartphone:ens vrede, vem vet?


Detta är en stationär dator med systemenheten Power Macintosh G3 i vit och turkos plast. Det är ganska uppenbart att denna dator tillhör samma märke som en iphone, Apple, som är ett av de största hemelektroniksföretagen i världen. Denna dator tillverkades 1999 och slutade fungera senast i januari 2006 vilket är en väldigt lång livstid för en dator. Personen som använde datorn heter Evy Rydergård och bor i Norrköping.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: