Typiskt Nyköping: Vandring

Veckans tema Typiskt Nyköping anspelar på en pågående utställning med samma namn. Föremål från Sörmlands museums föremålsmagasin visas på offentliga platser i Nyköping. 15 juni-30 aug.
 
 
 
Typiskt Rebecca att vara uttråkad.
Typiskt Nyköping att inte göra den känslan mindre påtaglig.
När jag började gå i skolan i Nyköping var det en stor stad med mina mått mätt. Jag är van vid landet, en bil om dagen principen och inga grannar.
Jämfört med det är Nyköping en metropol, allt är relativt som man brukar säga.
Av en metropol förväntade jag mig LIV, kalabalik, kärlek på liv och död, tempo, men inte på Nyköpings gator inte.
Jag vet inte vad de beror på, kanske har jag inte letat tillräckligt mycket? Kanske är Nyköping inte min stad? Eller så händer det helt enkelt inte så mycket här.
I Nyköping har jag ägnat min tid åt att vandra och leta efter äventyret och som man bör har jag använt skor. Inte sådana fina ballettskor i siden och läder som på bilden. Inte sådana skor som användes av fina damer på 1800-talet. Nej jag har använt tunga skor, som är gjorda för att gå mångt i.
Kanske hittar jag något tillslut.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: