Avslappning, chilla, softa: Lätt samt gott

 

Ibland kan det vara svårt att koppla av; det är telefoner som plingar, tankar som virvlar och lampor som blinkar. Att slappna av är inte längre ett alternativ och den där avkopplande kvällen du lovat dig själv ger plats för något annat. För det är svårt att tvinga sig själv att slappna av, finner man inte tiden så är det det första man ger upp.

 

För att kunna ta det lugnt, för att kunna softa, chilla, relaxa ja vad du nu vill kalla det, så måste du koppla bort omvärlden lite: skala ner på alla bekymmer och bara vara. Du behöver ta bort allt som du inte behöver fokusera på just nu, som inte kräver din uppmärksamhet just nu.

 

Ta bort stressen.

Ta bort tankarna.

Ta bort framtiden.

Ta bort det förgångna.

Ta bort färgerna.

Ta bort ljuden.

 

En avskalad värld helt enkelt. En plats som är din.

 

I min avskalade värld finns det musik, det finns ord och det finns fantasier och drömmar. Där tycker jag om att vara, i min egna lilla värld där jag är lugn och allt är fint. Det är en enkel värld så olik den jag lever dagligen i. Allt är så lätt där men det är också så gott.

 

Med namnet Lätt samt gott tror jag inte att det hänvisas till min lilla värld, jag var ju inte ens påtänkt när denna plastförpackning tillverkades 1976. Det är med största sannorlikhet margarinet som är lätt men även gott, det innehåller ju trots allt bara 40 % fett – rena bantningsmargarinet!

 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: