Drycker: utveckling

 

När en var liten var drycker inte så mycket mer än vatten, saft, oboy och läsk, men med åren har dryckerna öppnat en helt ny värld för mig. Dryck är nästan lika viktigt som mat, och hur viktigt mat är går inte att understryka tillräckligt. 
När jag var liten var vatten en självklar del i kategorin äckliga och tråkiga drycker. Det tog för mig emot att behöva dricka det även om jag var tvungen. Nu däremot älskar jag vattnen och njuter av det!
Andra saker som jag har lärt mig att dricka är kaffe, vin, allmänt alkoholhaltiga drycker, glögg och te.

Men när det gäller hur dryckerna serveras är jag ganska konservativ.
 Kalla drycker ska drickas ur glas.
Varma drycker ska drickas ur koppar med öra.
Kruxet kommer vid denna kopp som är gjord av glas men ändå har ett öra. Det blir kaos i min hjärna, vilken dryck är denna kopp egentligen ämnad till?
Tur att det finns en beskrivning!
Plastbehållaren runt koppen matchar faktiskt själva drycken som den ska fyllas med, nämligen kaffe <3


Den fina koppen kommer från samlingen Eskilstunahemmet och är inlämnad av Roger Alderstrand tillsammans med andra förmål.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: