Gul: Glad påsk!

 

Högtider är något utav det bästa jag vet. Julafton, midsommar, påsk och födelsedagar. Helst av allt andras födelsedagar nästan, människor som står mig nära. Så att jag får ge. Jag älskar att köpa presenter och vara påhittig och kreativ och ge någon något som sedan uppskattas, är behövligt och används. 

 

Jag tycker påsken är den, vad ska man säga, mysigaste och gladaste högtiden. Nog för att julen är bokstavligt mysig, när man sitter inne i värmen med familj och äter gott och öppnar paket medan det är snö och minusgrader utanför fönstret.

Men det är runt påsken som blommorna börjar titta fram och när kylan börjar gå mot värme. Man kan börja cykla, ta fram vårjackan och byta ut kängorna mot converse. Utöver färgglada fjädrar, påskägg fyllda med färgglatt godis och målade ägg i påskris så ser jag påsken som en högtid som välkomnar våren på något sätt, och det är hur mysigt som helst. Och det ger en så himla många varma och glada vårkänslor.

 

Denna höna av porslin är gjord i keramik, och är en del av samlingen ”Eskilstunahemmet” som Roger Alderstrand gett föremål till. Denna höna skulle passa himla bra bland allt färgglatt påskpynt i någons hus medan våren utanför knackar på dörren.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: