Om jag skulle sno något från magasinet: Hundratals hus!

 

Mörkret har fallit över den lilla staden Nyköping, jag tar först på mig mina svarta handskar, sedan klär jag på mig min svarta overall i spandex, ett par mjuka svarta skor och en clownmask - det är dags för inbrott, inbrott på Sörmlands museums föremålsmagasin! Min plan: tyst, snabbt och smidigt.

När jag väl är inne i magasinet måste jag leta efter det föremål som jag planerat att sno - 800 stycken nycklar i olika former och storlekar. De olika former och storlekar indikerar att det är nycklar till ca 800 stycken olika hus! Dessa nycklar blev inlämnade till polisen år 1986 och snart ska de tillhöra mig! Men jag ska inte bara sno dessa, magasinets nyckel står även på min lista. Magasinets nyckel är mycket viktig. När jag gjort inbrott i de 800 hus som dessa nycklar tillhör så ska jag lämna tillbaka nycklarna och förhoppningsvis anmäls inte denna plastlåda, med nycklar i, saknad. En mästertjuv är vad jag är, mohaha.

Nu är plastlådan med nycklar i och magasinets nyckel i min väska, planen lyckades! Men vänta, jag hör något! Någon kommer in, det är flera personer som pratar, de tänder lampan... Det är sju stycken ungdomar i vita rockar! Dessa kan jag ta ner lätt, nu ska jag bara smyga mig på dem.

- Du i svarta spandex overallen kan komma ut nu, vi har redan upptäckt dig, sa Frida.

De har upptäckt mig! Jag väljer att fly istället. Helt plötsligt får jag en spark i ryggen, det är Rebeccas super spark! När jag vänder mig upp från golvet är jag omringad.

- Ge upp! Säger de sju ungdomarna i kör medan deras rockar flyger bakom dem som mantlar.

Dessa ungdomar är inte vanliga ungdomar, de är super-youthhood-hjältar, bäst att ge upp...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: