Religion: Favoritämne som i favoritfärg

 
 
Jag har alltid varit intresserad av religion. Det är intressant att veta hur andra lever och vad de tror på, hur de firar högtider, vilka högtider de firar, hur dess kultur är och varifrån religionen härstammar. Religion har alltid varit ett utav mina favoritämnen i skolan. Dels för att det är, som jag sa, intressant och dels för att det är ett sådant brett ämne. Det finns så mycket att lära och ta in.

Som sagt, mitt favoritämne. Favorit. Som att potatisgratäng och fläskfilé är min favoritmat, som att våren är min favoritårstid och som att blå är en utav mina favoritfärger. Därför får denna blåa skjorta representera mitt inlägg om religion, eftersom blå är en annan favorit. Detta är en skyddsskjorta och tillverkades under 1990-talet. Den fanns under sin tid innan museet på Fermenta Products i Strängnäs.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: