Arkivet: Sommarkänslor


Dessa bilder fastnade jag direkt för, känner ni inte sommarkänslorna?

På bilden ser ni trädgårdselever (Bernt Lindell, Eric Ericsson, Bror Flodell, Karl Johan Nilsson och Kersin Palmers) på Åkerö. Solen skiner och de går lättklädda med solhatten på, hur underbart skulle inte det vara?

Så fort jag såg denna bild på webben kände jag sommarkänslorna krypa närmare, det är ju hela 7 månader kvar tills jag ger mig ut på sommarlov! Känns lite för lång tid då jag verkligen är en såndär typisk-sommartjej och gillar inte denna ångestfyllda och deprimerande höst och vinter, trots att det är mysigt med ljus och mängder med te koppar. Jag tycker om att ligga på stranden och sola mig brun hela dagarna, eller sitta på vallarna här i Nyköping på en filt och ett gäng vänner och mängder med bullar. Att slippa frysa är väl ett stort plus med sommaren, jag föredrar klänning istället för tajta jeans och en tjock stickad tröja för att hålla mig varm.

Men som sagt, det är 7 månader kvar. Så jag får väl drömma mig bort när jag tittar på denna bild och dra på mig en stickad tröja och göra mig en kopp jordgubbs te!

 Här kan de se en hel webbutställning om Kärlek och trädgårdsmästeri i världskrigens tid.

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: