Hjältar: Superhjälte minus super


Om ett par veckor så händer det igen, då kommer det ut en ny superhjältefilm.

 

”Åh nej, inte en till!”, tänker då många.

 

Men jag är inte en av dem.

 

Jag gillar superhjältar, jag älskar superhjältar. Iron Man, Captain America, Spiderman, Green Arrow, Wolverine, Black Widow, Superman, Batman och hela gänget, vare sig det handlar om det ena universumet eller det andra. Och jag skulle kunna centrera hela mitt inlägg och några till kring dem men det ska jag inte, för då tror jag att ni skulle tröttna och det vill jag ju inte.

 

Vidare till nästa populärkulturella referens!

 

We can be Heroes

Just for one day

 

Även om jag inte är lika galet förtjust i David Bowie som jag är i Tony Stark (a.k.a Iron Man) så tycker jag att han är riktigt bra, så väl Heroes som Space Oddity är frekventa gäster på min spellista och det är från den förstnämnda som de åtta ovanstående orden kommer ifrån. Jag tycker att dem är så himla bra så jag tänker kopiera och klistra in dem en gång till.

 

We can be Heroes

Just for one day

 

Även om du aldrig blivit biten av en radioaktiv spindel eller dylikt så kan du vara en hjälte, om än bara för en dag. Och det behöver inte vara något så extremt som att springa in i ett brinnande hus eller simma ut i en strömmande fors för att rädda liv för att du ska vara en hjälte enligt min definition – för ibland räcker det med det där lilla. En kram till den nedstämda, en donering till en bra sak eller ett lyssnande öra till den problemfyllda. Alla kan de göra skillnad.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: