Hjältar: Tennsoldat

 

Den här bilden består av en statyett av brons som håller i en dödskalle och som står på en sockel av glas, det första jag tänkte när jag såg bilden var tennsoldat, såg inte riktigt dödskallen utan allt den påminde mig om var just en tennsoldat. Tyckte verkligen det påminde på min pappas gamla tennsoldater som han hade gjort och målat själv som liten, kommer ihåg hur fascinerad jag var av dem när han visade mig dem när jag var liten.

Jag har alltid sett upp till min pappa och när jag var liten fanns alltid de ständiga bråken med klasskamrater - ”Min pappa är bäst”.  Han har alltid vart min hjälte och det absolut bästa med honom är att han alltid finns där och hjälper mig när jag behöver honom, det har han alltid gjort och kommer alltid att göra.

Han är en sådan pappa som alltid kommer skydda mig, alltid kommer hjälpa mig och som alltid kommer finnas där för mig i alla lägen oavsett väder och vind. Just därför ser jag honom som min alldeles egna hjälte, min fina pappa. 

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: