Avfall: LET’S TAKE ALL THE AVFALL AND PUT IT IN THIS DURKSLAG

Jag ska börja mitt inlägg med ett erkännande.

 

Jag trodde att föremålet på bilden var en sil, men det var det inte. Det visade sig att köksredskapet jag hade tagit upp från sin plats bland de andra föremålen tillhörande samlingen ”Eskilstunahemmet” i själva verket var ett durkslag.

 

Men som vi brukar säga, same same but different.

Olika föremål men samma funktion; att rensa bort sådant man inte vill ha.

 

Och där, mina damer och herrar, har vi det!

 

En gigantisk sil, ett gigantiskt durkslag som renar vår värld genom att dela upp allt avfall i obetydligt små partiklar.

 

Min hjärna skriker nu åt mig att det inte finns något sådant som obetydliga partiklar, att ett fåtal minimala partiklar kan göra en stor skillnad, men visst är det väl en fin tanke trots detta?

 

Att kunna rena vår värld från all överflödig eller onödig skit vi inte vill ha.

Att tillintetgöra allt sådant som förstör vår planet.

Att få bort alla föroreningar i luften, den utspillda oljan i haven och det radioaktiva avfallet som verkar lagras lite varstans.

 

Det tycker jag, i alla fall.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: