Tre nyanser: Av ett föremål

Under flera tillfällen har jag gått omkring på raspen och hittat föremål som jag inte hade en aning om vad det är eller vad föremålet har använts till. Idag hittade jag detta föremål som jag vid första anblicken trodde var en tång som använts till att bygga föremål. Ett blankt objekt som användes för att bygga saker, det var första nyansen av föremålet.

 

När jag sedan tittade på föremålet igen såg jag det ur ett annat perspektiv. Men det var fortfarande en tång i mina ögon, men en tång som användes för att håla fast två föremål, en sådan tång som användes för att exempelvis trycka ihop två plankor efter att de hade limmats ihop.

 

Hade jag rätt eller fel då? Inte helt rätt och inte helt fel, det var definitivt en kraftig klämtång av metall. Men byggde den saker? Nej. Höll den ihop två plankor? Nej. Denna klämtång användes till något helt annat och mer skrämmande. Detta är nämligen en förlossningstång! Men den används inte av uttagning av levande foster utan de som dött i moderns mage. Detta får mig att tänka på den stackars kvinna som låg på operationsbordet och var tvungen att föda ut sitt döda barn på detta sätt. Jag kan då säga att jag är glad över att jag lever i min tid då jag ej behöver oroa mig för sådana här läskiga klämtånger.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: