Det här är jag: KONTROLLFREAK EXTRAORDINAIRE

 
 

Hej!

Jag heter Marika och är 18 år gammal. Jag går tredje året på Nyköpings Enskilda Gymnasium där jag läser naturvetenskapsprogrammet. Jag tycker om solnedgångar och långa promenader på stranden.


Nej, nu tycker jag att vi tar en cyberpenna och stryker hela den där paragrafen. För nu är det dags att börja om på nytt. Ny termin, nytt bloggteam och en ny Marika. För jag är inte samma person som jag var när jag började blogga för Youthhood.

 

Jag är fortfarande världens kontrollfreak, mitt hår är fortfarande av den där eldiga färgen jag föddes med och jag tycker fortfarande att Leonardo DiCaprio är den snyggaste man som någonsin vandrat på vår jord.

 

Jag är fortfarande etthundrafemtiosju centimeter lång, jag dagdrömmer fortfarande mer än vad som borde vara nyttigt och jag tycker fortfarande att mormors köttbullar är det godaste som finns i hela universum.

 

Jag är fortfarande livrädd för spindlar, spenderar fortfarande alldeles för många timmar framför diverse tv-serier och jag tycker fortfarande att den där berättelsen om trollkarlspojken med ärret i pannan är magisk.

 

Tycker ni att jag ska sluta använda ordet fortfarande nu?

 

Vad jag vill få fram är att jag har förändrats, men vissa saker förblir ännu detsamma. Min lilla ryggsäck med erfarenheter har fyllts på och jag ser världen med andra, mindre naiva, ögon. Jag har vuxit upp, även om jag på många sätt fortfarande är ett litet barn.

 

Det här är jag, precis som förut men ändå ny.

 

På bilden ser ni en delvis förgylld megafon med gravyren ’Till Kapten G. Malmström för Redbarhet och nit såsom befälhavare på ”heamoder” af aktieegare’. Megafonen har samma funktion som år 1861 då den tillverkades, den är fortfarande till för att förstärka eller rikta en persons röst. Orden som förmedlades genom den för 150 år sedan skiljer sig troligtvis markant från dem som vi skulle använda oss av idag, delvis på grund av språkskillnaden men även för att människan har förändrats under dessa år. Min förändring under ett och ett halvt år är ingenting i jämförelse med människans förändring under ett och ett halvt sekel.

 

 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: