Det här är jag: Mer än vad man tror




Nu har jag bloggat i två år och börjar nu på mitt tredje, när jag senast berättade om mig själv berättade jag mest om mina intressen men idag berättar jag lite mer om mig. Jag anser mig själv vara en rolig person då jag ofta skrattar åt mina egna skämt, även fast det bara är jag som skrattar. Jag har inga problem att skämma ut mig själv, skrattar andra skrattar jag också.

Jag är en riktig drömmare, inte när jag är vaken utan när jag sover. Därför älskar jag att sova eftersom jag alltid får uppleva saker när jag sover. När jag drömmer känner jag samma lycka, sorg, ilska, smärta och glädje som i verkliga livet och eftersom jag minns drömmarna så känns de otroligt verkliga…

 

Jag anser mig själv vara lite som denna tavla, en oljemålning från 1909 målad av Nils Kreuger – att man måste titta noga på mig för att förstå vem jag är. Det kanske inte ens räcker med att titta noga eftersom jag alltid döljer delar av mig själv, till och med för mig själv. Men sådana sidor har väl alla?

 

Själv tänker jag också mycket, överanalyserar nästan allt, typ som jag kan göra med denna tavla. Varför har Nils just målat kossor? Vad är budskapet? Eller, varför uppskattar man inte den fantastiska planet vi lever på? Den planet som är ensam av sitt slag. Varför uppskattar inte människan det otroliga intellekt vi besitter? En fråga som leder till en annan, är vi ensamma i universum? Kanske, kanske inte – vem vet? Jag är alltså en rolig, sömnälskare som överanalyserar och funderar mycket. Men som sagt så måste man, precis som med tavlan, titta längre för att förstå vem jag verkligen är.


 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: