Det här är jag: Veronica

 

Jag heter Veronica Eriksson och är 17 år gammal. Jag går på Tessinskolan i Nyköping med inriktningen Samhäll/Beteendevetenskap och har precis börjat andra året där. Mest för att det är en bred linje vilket gör att jag har mycket valmöjligheter efter skolan, men även för att jag är väldigt intresserad av hur och varför vi människor tänker som vi gör.

Ett utav mina intressen är att fota, jag tycker det är riktigt roligt att leka med kamerans alla funktioner och fota bilder med fina motiv. Det var därför jag valde denna kamera som ni ser på bilden. Det är en läderklädd plåtkamera som tillverkades under 1900-talet. Kameran användes av Hugo Sallings pappa, det var även Hugo som lämnade in kameran till Sörmlands museum.

Jag ser fram emot att börja blogga här på Youthhood då jag får ytterligare en anledning att plocka fram kameran i min vardag och även skriva mycket, som också är ett intresse från min sida. Ska bli otroligt kul att sätta igång!

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: