Pranks: Min pappa

 

När jag var yngre så sa min pappa till mig att han aldrig gick på något aprilskämt, så gissa vad jag har gjort de senaste åren varje första april? Jo jag har lurat honom varje år bara för att han sa så! Ett utav mina bästa aprilskämt tog plats förra året, det var riktat till honom även fast andra också blev lurade. Det gick till så att jag sökte runt på Google efter ett positivt graviditetstest och när jag hittade ett så tog jag ett kort på det och la upp kortet på fotoappen Instagram och skrev under bilden: "This is not good". Lurade jag honom? Oh ja!

 

Han beskrev sedan sin reaktion såhär: "Herreguuuuuuud! Frida, mamma? - Vem är pappan? - Ska jag bli morfar? - Jag får hjärtklappningar". Ett skämt som jag tyckte var kul men kanske inte ska utföras på de som inte har någon humor, lyckligtvis så har min pappa det.

 

Vad är den konstiga apparaten på bilden  då? Jo det är en visselpipa minsann! När man blåser i den ska det tydligen låta som fågelkvitter! April, April! När jag såg beskrivningen av föremålet och hur den såg ut så bestämde jag mig för att jag skulle skriva om det här föremålet. Det är faktiskt inte en visselpipa, det är en vagina. Det är en så kallad vagina för uppsamling av sperma för inseminering, tjursperma alltså. Den består av plaströr vilket avslutas med gummistrut och graderad glasrör. Hur vaginan fungerar har jag ingen aning om, men den tillverkades på 2000-talet och gavs till museet av Svea Husdjur i Malmköping.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: