Drömbrottet: Identitetsbyte


 

Om jag kunde utföra mitt drömbrott så skulle det vara flera identitetsbyten, jag skulle inte bara byta namn och sno någon identitet utan även göra om mitt utseende så att jag skulle kunna se ut som dem. Jag skulle kunna bli USA:s president eller världens rikaste kvinna Oprah! Jag skulle kunna bli vem som helst och vad som helst utan att någon skulle märka något. Det är mitt drömbrott.

 

Det bästa med mitt drömbrott är att ingen heller skulle få reda på brottet, när jag samlat ihop tillräckligt med pengar, ändrat om världen tillräckligt så att alla människor behandlas lika i alla länder, tagit över stater som styrs med orättvisa, vinklat hela världen åt ett bättre håll och fått alla att värna mer om miljön, då skulle jag ta av mig mina masker och bli Frida Eriksson igen. Mitt drömbrott är det bästa brottet som jag aldrig kommer att kunna genomföra, men resultatet kan jag nog nå ändå!

 

Fotografiet på den här gubben i kavaj och slips gavs till museet av Försäkringskassan i Nyköping. Det finns ingen information om vem mannen var eller var han bodde, en okänd man i magasinets korridorer som alltid kommer att titta ut över de olika föremålen, det är vem han för alltid kommer att vara i mina ögon.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: