Prylar jag inte diggar: Klumphög

 


Något jag inte gillar överhuvudtaget är saker som låter irriterande, som är klumpiga och som tar för mycket plats. Precis som detta golvur från 1747 och som är gjort utav trä och såldes utav Herr Sandberg i Nyköping. Ni vet när man ligger vaken om natten, vrider sig och stressar över att man bara måste somna, så hör man det där eländiga klickande ljudet från klockorna man har i huset. Finns det något mer påfrestande på humöret? Nej. Att det sedan ska ta upp stor och användbar plats i vardagsrummet eller köket, eller var som gör det heller inte lättare och speciellt inte när man råkar slå i foten på kanten när man har bråttom förbi den klumpiga trä högen. Den smärtan är ju så otroligt olidlig att det finns inte, svordomarna som kommer ut munnen då är man inte speciellt stolt över. Aj.

Det är något jag verkligen inte diggar. Skulle aldrig vilja ha en sådan i mitt rum eller hem, trots att de kan vara sååå så fina och se riktigt antika och vackra ut, och göra en sån mysig hemtrevlig känsla så tar nackdelarna upp all plats som finns.

 

 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: