Prylar jag inte diggar: Mörker, murr och burr? Nej tack!

 


Jag har väldigt specifika idéer, visioner och behov när det kommer till inredning.
Min känsla för färg, form, ljus och stämningar i rumsliga miljöer är alltid närvarande.
Var jag än rör mig i denna värld ser jag i filter av estetik och sammanhang.
 
Jag vill ha ljus, rymd och harmoni.
Värme, trygghet och samklang.
Vill ha konstnärlighet.
Rekreation.
Jag vill ha det vackert runtomkring mig.
 
Därför diggar jag inte denna kinesiska kista från Nationalmuseum.
Den är allt jag inte vill ha.
Svart, mörk, murrig och dekorerad med kitschigt guld.
 
Den vill jag faktiskt inte ta med mig hem!
För ovanlighetens skull, för magasinet är i övrigt fyllt av mängder vackra föremål.
Tur att vi alla har förmånen att inte tycka om exakt allting.

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: