Prylar jag inte diggar: spikar

       

Detta föremål är en linrepa med två hjärtformade hål och även fast den användes för att dra torkat lin igenom metallpiggarna så att frökapslarna lossnade så ser det fortfarande ut som en hemskt verktyg. Linrepan var ju bra på det sättet att när linfröna lossnade så kunde de användas till sådd året efter och gjorde hela processen enkel. Det kan vara min skadade 2000-talshjärna som talar men det ser ut som ett verktyg för att tortera någon. Jag kan som sagt ha sett för många skräckfilmer men denna linrepa är en pryl jag inte diggar!

 

Den kanske skulle kunnat få stå utanför mitt hus om jag var tvungen att ha den hemma, sen skulle man kunna dra av smuts från skorna på den. Den hade i för sig kanske gjort hål på skon, men jag vet inte vad jag skulle använda den till annars. Kanske skulle jag slipa ned spikarna och sedan sätta upp den på väggen och låta spikarna bli krokar, det skulle ju inte bli några fina krokar heller. Ne, detta är ett föremål jag verkligen inte diggar, linrepan är ful, läskig och oanvändbar.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: