Tv-serietips: How I met your mother & Cougar town



Jag tänkte dra ett klassiskt tips på en tv-serie och det är ju självklart "How I met your mother" vilket är en underbart rolig serie. Man får lära känna de olika karaktärerna och blir nästan som en nära vän till dem vilket är helt underbart. Om jag kort ska dra vad hela serien handlar om så handlar den om Ted, Marshall, Lily, Barney och Robin som hittar på olika roliga saker. Man får följa deras kärleksliv, sorger och lyckliga stunder. Ofta sitter gänget på MacLaren's Pub och dricker öl, men det är inte det enda de gör, Marshall drar en rakapparat rakt igenom håret mitt på huvudet samma dag som han ska gifta sig med Lily och får då bära en tupé. När Ted flyttat in i sin nya lägenhet utan en rumskompis börjar han äta mat naken och spiller soppa över sig själv. Han slåss även med en get en annan gång. Serien är på nio säsonger så det är lite svårt att kortfattat dra vad serien handlar om men det är få serier som jag gillat så mycket som "How I met your mother".

En annan serie jag tänker tipsa om är "Cougar Town", mycket skratt har jag fått ut av serien. Internskämt med min bästa vän som älskar "Cougar Town" lika mycket som jag, såsom "Tom Cruise Run". "Cougar Town" handlar också om ett gäng människor som istället för öl dricker vin och väldigt mycket vin, de hittar på saker som man aldrig skulle tänkt på själv och skrattar ihjäl sig till. En bra kväll består av ett glas vin tillsammans med ett avsnitt av "Cougar Town".

Ölflaskan är från 1950 och har två etiketter, en med texten: "GÄSTABUDSÖL" tillsammans med vapenbilder i rött mot svart och brunt. Samt en mindre etikett vid skuldran med rött mot svart och brunt med texten: "NYKÖPINGS BRYGGERI".

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: