Gästbloggare 2014: Sikta mot stjärnorna♥

 

 

När jag slutar mina studier ska jag ha studentmössa.

Jag ska spara den som ett minne. Jag kommer aldrig glömma den sista dagen på gymnasiet. Det finns många saker som jag ska göra när jag slutar gymnasiet, t ex jobba, studera vidare, gifta mig och resa utomlands, t ex till den afrikanska kontinenten, för att de behöver stor hjälp.

 

Jag vill jobba som sjuksköterska. Innan jag valde sjuksköterska drömde jag om att bli frisör. Men det finns många frisörer i Somalia. Det finns inte så många sjuksköterskor där så jag valde att bli sjukköterska.


Studentmössan är nästan 100år. Den är svart och vit. Det finns en liten symbol på den; ett runt märke mitt fram i blått, gult och svart. På utsidan finns en blank läderskärm. Mössan är också fodrad med bomullstyg i blått och gult. Studenter köper den när de slutar gymnasiet. Mössan ser gammal ut men den är fin.

 

Gästbloggare: Hanna Hassan



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: