Gästbloggare 2014: Vem passar en klänning på?

 

När jag ser klänningen tänker på hur vacker min mamma skulle vara om hon hade på sig den. Men om jag hade klänningen då skulle alla dra på munnen åt mig. Varför? För den här klänningen passar inte åt mig därför att jag är man. Den här klänningen passar sig bra på kvinnor.

 

Det finns olikheter med den här klänningen och med klänningar idag. Till exempel är de större i midjan.

Om en person kommer till skolan med den här klänningen då skulle alla le. Varför skulle alla le? De skrattar för att den är jättegammal eftersom de tycker att personen är konstig.

 

Den här klänningen är gammal, närmare bestämt 134 år. Det är Hanna Palme som har haft den som riddräkt. Klänningen använder hon när hon har fest eller till något speciellt. Den är exklusiv. Hon använde den tillsammans med hatt och den har svart bandkant runt ärmar. Den har också tre stycken klädda knappar vid ärmslutet. Kjolen är sydd för att använda då man rider.

 

Egentligen bryr jag mig inte om den här klänningen för jag kan inte använda den då jag är man.

 

Gästbloggare: Sharmake Abdullahi

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: