Mysterium: Jaha


 

Varför i hela friden skulle man tillverka en hatt i dockstorlek med en alldeles fruktansvärt stor fasanfjäder i?


Ungefär så såg mitt tillfälliga mysterium ut när jag strosade runt i arkivet för någon vecka sen. Det var ju inte extremt spännande kanske men man kan ju låtsas... När jag sedan fick ut informationen om hatten gick det inte ens att låtsas längre. Det var helt enkelt en gammal festhatt (såklart!) för nyår och enligt beskrivningen fanns det absolut inget mystiskt med hatten alls.


Jaha tänkte jag. Jaha. Som vanligt då.


Det är i sådana här tillfällen som man önskar att man kunde hoppa rätt in i Harry Potter eller Lord of The Rings. Ja, eller vad som helst egentligen. Pettson och Findus för bövelen. Vad som helst.

   

         
   
   

Hallå!

   

Vi har slut på     mysterium och fantasier här!

   

Stöd oss i kampanjen mot tristessen. Tillsammans kan vi göra skillnad. Tillsammans kan vi höras. Tillsammans kan vi hitta på något.

   
   

 

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: