Yrken som borde finnas: Professionell ätare

 

Ett yrke där allt serveras på silverfat och all världens mat ligger framför ens fötter. Det finns sådana yrken då man får äta mycket mat, exempelvis som matrecensent så får man äta och sedan bedöma maten man nyss ätit. Jag å andra sidan skulle inte lyckas med att bedöma mat, antingen är det gott eller äckligt. Så ett yrke jag önskar skulle finnas är professionella ätare. Det yrket skulle jag vara riktigt bra på, kanske inte det bästa för ens hälsa eller det mest givande yrket men det skulle vara otroligt härligt att få arbeta med att äta mat. Dock tror jag inte att jag skulle vilja arbeta med det hela mitt liv, jag behöver något som är mer givande. Men det skulle vara kul att få prova på!

 

Silverbrickan är egentligen en nickelkrombricka som tillhörde Ingrid Alderstrand. Hon föddes 1921 i Kungsbacka och dog 1975. När hon var 18 år gammal fick hon lungsjukdomen TBC som följde henne till döden. När hon var på en kurs 1943 för lungsjuka träffade hon Ivar Alderstrand och med tiden blev de förälskade. De gifte sig och 1952 föddes sonen Roger. Ingrid slutade då sitt arbete på EPA och blev hemmafru. Att vara hemmafru verkar också som ett bra yrke som jag önskar skulle finnas. Man tar hand om hemmet och sina barn vilket borde räknas som ett yrke, ett väldigt fint och bra yrke till och med.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: