Här är föremålet: Veronicas val

 

Detta är alltså en ljusstake och gavs in utav Carl-Gustaf Blomberg år 1680 .
Jag var ju faktiskt lite inne på spåret och hade lite rätt skulle man väl kunna säga. Själva saken hade jag ju väldigt rätt i, nästan i alla fall. En ljusstake och en lampa är ju lite samma sak, men gud så fel jag hade på årtalet. Tycker det var kul att få läsa sedan vad det faktiskt var för sak och hur eller varför man gissade på det man gjorde. Hade ni rätt? Va ni nära?

Jag tycker jag skulle få en halvt rätt på denna. Jag var ju där och snokade ändå. Nu ser man det ju som en ren självklarhet när man tittar på bilden och förstår kanske inte hur man faktiskt kunde gissa så vild, inte för att jag var speciellt långt ifrån men ändå.

 

 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: