Min kunskapslucka: Kunna köra bil

 

Jag tycker att min kunskapsnivå och mitt lager av erfarenheter står sig mycket bra i förhållande till andra människor i min ålder. Det är tämligen lite som jag saknar att kunna för att leva i min vardag, jag strävar dock självklart efter att inta ny lärdom för att föra min vardag framåt.

 

Att hitta vad man kunskapsmässigt saknar kan också tyckas svårt då mycket bygger på erfarenhet vilket medför att det är först i efterhand man kan se vad man saknat, när man väl tagit del av den saknade lärdomen. Jag är övertygad om att det finns mycket som jag är i behov av att lära mig nu för att underlätta min befintliga vardag men dessa kunskaper förlitar jag mig på att till största del finna genom att följa samhället och ta del av utbildningen från skolan.

 

En kunskapslucka kan liknas vid en kista vars innehåll är okänt. Kistan som visas på bilden och tillhör Sörmlands Museum är säkerligen tom på innehåll men jag vet att min kista innehåller något så praktiskt som kunskapen om att köra en bil.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: