Gissa föremålet: Vendelas val


 

Långt inne i arkivets gångar stod denna svarta klump gömd på en hylla. Jag har klurat lite på vad det kan vara för något men har tyvärr inte kommit på någon intelligent teori.

 

Det ser ut att vara en pump men frågan är av vilket slag. Jag är sannerligen ingen expert på pumpar och kännar att allmänbildningen inte riktigt täcker detta område. Jag har för mig att pumpen stod bredvid en oljelampa och tänker därför gissa på att pumpen tillhör lampan. Kanske kan man använda pumpen och dess slang för att fylla på lampan med olja. Om man öppnar pumpen där uppe och häller i olja och sedan trycker på pumpen så borde det fungera som ett smidigt sätt att fylla på en stor oljelampa. Så slipper man hälla i trattar eller krångla med flaskor. Istället kan man trycke lite på pumpen när lågan börjar flacka. Det är min gissning, kommentera gärna inlägget om du har en annan gissning!

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: