Gissa föremålet: Veronicas val

 

Jag har alltså bara sett denna bild, precis som ni. Vet inget om vad det faktiskt är eller vart den kommer ifrån. Min gissning om vad detta skulle kunna vara är.. det är verkligen svårt, det ser ut som något riktigt gammalt. Som funnit väldigt länge och som besparats länge. Något som antagligen har böjts med flit eftersom det sur ut som att det är gjort av järn, men samtidigt så ser det lite naturligt ut. Jag skulle gissa på en sorts lampa, ryggen på lampan alltså och att själva hatten har försvunnit. Det är min gissning.

Det är verkligen svårt att utifrån endast en bild, eller en sak, gissa vad det faktiskt kan vara. Speciellt om det är något som inte är en ren självklarhet, utan som ser lite annorlunda ut och har ett annorlunda mönster eller form. Man kan liksom inte riktigt sätta fingret på vad det faktiskt kan eller skulle kunna vara. Det är något jag tycker är riktigt kul ändå, sen när man får veta vad det faktiskt är och se hur rätt eller hur fel man faktiskt hade.

Nästa vecka kommer alltså svaret på vad denna filur, möbel eller sak kan vara. Vad tror ni? Håller ni med mig eller har ni en helt annat kanske lite vettigare teori? Och framförallt, hur gammal tror ni att den är? Jag tror att den skulle kunna vara under börja på 1900-talet faktiskt. Varför vet jag inte. En magkänsla bara.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: