Internethandel: Shoppingberoende


Internet handel har blivit så himla vanligt idag, enligt mig är det ett tecken på lathet när man hellre sitter i sängen med datorn och beställer hem kläder istället för att ta sig ut en solig dag på stan och ta sig en shoppingrunda. Men – det finns så många internet sidor med kläder ifrån märken och affärer som inte finns i stan du bor eller över huvud taget, utan bara på nätet. Och det är en stor förändring! Jag älskar allt som har med shopping att göra, om jag ville och kunde skulle jag inte göra annat än att köpa fina toppar och framförallt skor. Därför valde jag dessa skor från 1930 som jag tyckte var extra söta, de gjordes på sidenhuset i Stockholm och är utav läder och metall. Supersöta!

Men det är sjukt hur utvecklingen går framåt, hur vi idag hellre sitter inne och shoppar än går till självaste affären (om den så finns) och köper det direkt. Jag föredrar nog båda ändå, älskar att få vänta på ett paket som kommer med posten. Lite som julafton, samtidigt som jag älskar att prova och testa i butik och få med mig direkt hem. Men nu är det inta bara kläder som är på internet handeln, utan exakt allt går att köpa via nätet och det skrämmer mig lite hur stort nätverket faktiskt är. Hur det utvecklas så massivt och att det är så brett och gigantiskt. Det är bekvämt, skönt och slappt för oss – men det skrämmer mig om man tänker steget längre och hur det faktiskt ser ut nu jämfört med då.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: