En resa: min drömresa


Min drömresa i livet är att tågluffa genom Europa. Det var något som många ungdomar gjorde förr, och något jag faktiskt jättegärna velat testa. Jag har hört så många berättelser, filmer och läst i böcker om olika upptäckter och rolig tid tillsammans genom tågluffande. Därför valde jag detta leksakståg gjord av trä, det användes av Klockbergets Förskola i Nyköping.

Jag vill resa så mycket som möjligt, se andra länders kulturer. Se hur andra länder lever och hur de har det. Speciellt deras mat! Jag älskar utländsk mat och det skulle ju vara hur häftigt som helst att få testa alla favorit rätter ifrån länderna som de faktiskt kommer ifrån ursprungligen.  Men det jag gillar mest är ju att umgås med mina nära och kära, att bara slappa vid polen vid en stekhet sol och bara njuta och slappna av. Underbart!

Att få uppleva en resa så som tågluffning genom Europa med sina vänner skulle ju vara ett minne för livet. Något som man verkligen kommer skratta åt, vem vet vad man får upptäcka land efter land. Alla historier man kan återberätta och dela med sig av. Min drömresa är verkligen att tågluffa med ett gäng utav mina närmaste vänner. Vilken upplevelse!

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: